shark24

Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Γιατί καταλήγεις πάντα να αγοράζεις πράγματα που δεν χρειάζεσαι

5 πονηρά τρικ που χρησιμοποιούν οι έμποροι και οι εταιρείες για να σε κάνουν να ξοδέψεις...









Αν τύχει να μιλήσεις με κάποιον καθηγητή που ειδικεύεται στο marketing ή έστω με κάποιον γνώστη της αγοράς, το πρώτο πράγμα που θα μάθεις είναι ότι η ελεύθερη βούληση και η δυνατότητα επιλογής από τον πελάτη δεν είναι παρά ένας μεγάλος μύθος. Ο λόγος; Τις τελευταίες δεκαετίες, το εμπόριο έχει εξελιχθεί σε μια κανονική μορφή τέχνης, ένα εγκεφαλικό παιχνίδι αν προτιμάς, στο οποίο οι εταιρείες αλλά και οι λιανοπωλητές χρησιμοποιούν μια σειρά πανέξυπνων (ή μήπως «διαβολικών») τακτικών προκειμένου να αναγκάσουν το αγοραστικό κοινό να ξοδέψει λεφτά σε προϊόντα ή υπηρεσίες που, πολλές φορές, δε χρειάζεται καν... 

Ιδού λοιπόν τα πέντε πιο συνηθισμένα τρικ που εφαρμόζουν οι άνθρωποι του εμπορίου προκειμένου να σε κάνουν να ανοίξεις κι εσύ την πορτοφόλα.... 

Σε κάνουν να νιώσεις νοσταλγία Μήπως έχεις προσέξει ότι ολοένα και περισσότερα προϊόντα χρησιμοποιούν τις αναφορές στο παρελθόν αλλά και την «παράδοση» στις καμπάνιες προώθησής τους; Η συγκεκριμένη πρακτική δεν είναι διόλου τυχαία αφού μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Αμερικανική Επιθεώρηση Καταναλωτικών Ερευνών («Journal of Consumer Research») επιβεβαιώνει ότι το «αίσθημα νοσταλγίας μειώνει την επιθυμία του ατόμου για χρήμα» , κάτι που, εν τέλει, το κάνει να καταναλώνει. Για να το λένε...  

Σου συμπεριφέρονται σαν σκουπίδι Έχεις παρατηρήσει ποτέ τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι πωλητές στα μαγαζιά που ειδικεύονται στην εμπορία ακριβών και «χλιδάτων» προϊόντων; Όπως υποψιάζεσαι, η «ψηλομύτικη» συμπεριφορά των ανθρώπων αυτών έχει έναν και μόνο σκοπό: να σε αναγκάσει να αγοράσεις κάποιο από τα πανάκριβα προϊόντα που θα βρεις στο μαγαζί τους. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας στον Καναδά, όταν βρίσκεσαι αντιμέτωπος με έναν «υπεράνω» πωλητή ή ιδιοκτήτη καταστήματος, τελικά εξωθείσαι στο να αγοράσεις κάτι «για λόγους εγωισμού», αφού θέλεις να του αποδείξεις ότι έχεις την οικονομική επιφάνεια να λογίζεσαι πελάτης... 

Εφαρμόζουν το «νόμο των τριών» Όπως έχει δείξει μια σειρά από σχετικές έρευνες, όταν ένας άνθρωπος έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές που σχετίζονται με το κόστος -δηλαδή, μια φθηνή, μια μετρίου κόστους και μια ακριβή- συνήθως καταλήγει στη δεύτερη. Ο λόγος; Η επιλογή αυτή φαντάζει πάντα ως η πλέον ενδεδειγμένη από οικονομικής άποψης, μιας και είναι «συμφέρουσα» χωρίς όμως να δείχνει «φτηνιάρικη» σε σχέση με τις άλλες δύο. 

Σε κάνουν να νιώθεις ακαταμάχητος Η τρίτη σημαντικότερη ανάγκη ενός ανθρώπου - μετά από αυτές για τροφή και για στέγη, προφανώς - είναι η ανάγκη για αναπαραγωγή. Αν λοιπόν ένα προϊόν σε κάνει να πιστέψεις ότι, χρησιμοποιώντας το, θα αυξήσεις τις πιθανότητές σου να «βάλεις το σύρτη», είναι πολύ πιο πιθανό τελικά να το επιλέξεις. Αν πάντως δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ένα τόσο «φτηνό» κόλπο δουλεύει τελικά, απλά αναλογίσου τις διαφημίσεις των περισσότερων αντρικών προϊόντων περιποίησης.

Χρησιμοποιούν «κράχτες» Η συγκεκριμένη μέθοδος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στα καλά εστιατόρια και αφορά την εμφάνιση ενός πολύ ιδιαίτερου (και, φευ, πανακριβού) πιάτου κάπου στον κατάλογό, προκειμένου οι τιμές των υπόλοιπων σπεσιαλιτέ να φαίνονται πιο «λογικές» -κάτι που, εν τέλει, θα κάνει τον πελάτη να επιλέξει κάποια από αυτές.Να σημειώσουμε ακόμη ότι ένα ακόμη δημοφιλές τρικ είναι η παράλειψη της χρήσης του συμβόλου «€» μπροστά ή πίσω από την αναγραφόμενη τιμή κάποιου πιάτου, επειδή έχει αποδειχτεί ότι με τον τρόπο αυτό ο εγκέφαλός «ξεγελιέται» και θεωρεί τη συγκεκριμένη «γκρουρμεδιά» πιο φθηνή απ' ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Έτσι, για παράδειγμα, η τιμή ενός πιάτου που κοστίζει δεκαπέντε ευρώ, καταλήγει να αναγράφεται συνήθως στον κατάλογο ως «15» και όχι ως «€15» ή «15€».

Πηγή: askmen.com


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα "Like" και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας...!

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ...ΚΑΝΕ LIKE

Back to Top